Prihod uzgajivačica i uzgajivača kakaa u Gani u 2018. godini iznosio je tek oko 52 posto prihoda koji se smatra dostatnim za egzistenciju. Razvijanjem projekta Way to Go, Lidl izravno utječe kako bi uzgajivačice i uzgajivači kakaa iz Gane ostvarili više prihode. Za projekt su razvijeni posebni akcijski planovi, uključujući obvezujuće prekretnice, kako bi se podržali mali vlasnici u ostvarivanju prihoda dostojnih za život.
U okviru partnerstva s pokretom Fairtrade, kooperacijom poljoprivrednika Kuapa Kokoo i nevladinom organizacijom Rikolto, Lidl od 2019. u Gani za svaku tonu kakaa koji se upotrebljava u čokoladi WayToGo isplaćuje premiju koja premašuje premiju organizacije Fairtrade. Taj novac upotrebljava se za projekte koji dodatno i dugoročno poboljšavaju prihode poljoprivrednih poduzeća. U 2020. godini već je 870 poljoprivrednica i poljoprivrednika iz deset ganskih općina, od kojih 60 posto muškaraca i 40 posto žena, zahvaljujući različitim mjerama, profitiralo i uspješno povećalo svoje prihode.
Zahvaljujući obukama i paketima za pokretanje poslovanja 173 poljoprivrednice i poljoprivrednika uspjelo si je osigurati dodatne izvore prihoda putem proizvodnje riže, meda, jama i sapuna. K tome, njih 308 dobilo je pristup povoljnijim mogućnostima financiranja. Daljnjih 389 poboljšalo je kvalitetu i prinose zrna kakaa zahvaljujući uslugama orezivanja i prskanja.
U budućnosti će koncept WayToGo biti nadopunjen još jednim proizvodom. Pomoću WayToGo indijskih oraščića kao vlastite robne marke, Lidl želi doprinijeti povećanju dohotka u uzgoju oraščića i ojačati suradnju s malim farmerima.
Većina indijskih oraščića uzgojenih u afričkim zemljama, prerađuje se izvan Afrike, uglavnom u Sjeveroistočnoj Aziji. To znači da samo malen dio dodane vrijednosti ovog popularnog proizvoda ostaje u zemljama uzgoja koje često karakteriziraju niska primanja. WayToGo indijski oraščić u potpunosti je proizveden u Tanzaniji – od uzgoja do prerade. U suradnji s našim partnerima, kooperacijom UWAMI (Umoja Wa Wakulima Mikoma) u regiji Lindi i organizacijom Fairtrade, podržavamo oko 400 tanzanijskih malih farmera. UWAMI farmere obučava održivom uzgoju i prerađivačkim tehnikama. U sklopu partnerstva, Lidl već plaća dodatnu premiju za indijske oraščiće, uz uobičajenu Fairtrade premiju. U budućnosti, ta će dodatna premija biti utemeljena na Living Income Reference Price (LIRP, Referentnoj cijeni dohotka za život) i pomoći malim farmerima u osiguravanju plaće dostatne za život. WayToGo indijski oraščić će inicijalno biti dostupan u Lidlovim trgovinama u Nizozemskoj.
U budućnosti će u projektima WayToGo čokolada i WayToGo indijski oraščić drugi jaki stup predstavljati ravnopravnost spolova.