ŠTITIMO KLIMU – ZAJEDNO NA PUTU PREMA NET ZERO!
Djelovanje klimatskih promjena sve je vidljivije. Kao jedan od najvećih maloprodajnih lanaca u Europi, i sami smo djelomično odgovorni za emisije stakleničkih plinova. Želimo ispuniti ovu odgovornost i postaviti nove standarde u zaštiti klime. Kako bismo smanjili emisije duž cijelog lanca vrijednosti, za nas su ključna snažna partnerstva.
Lidl se obvezao na Net-Zero do 2050., što znači da ćemo svesti svoje emisije stakleničkih plinova što je bliže nuli do 2050. i kompenzirati neizbježne preostale emisije.
Na taj način smanjujemo svoje operativne emisije u svim zemljama i strogo provodimo metode inicijative Science Based Targets (SBTi). Također blisko surađujemo s partnerima i dobavljačima. Naše najveće dobavljače, odgovorne za 75% emisija povezanih s proizvodima iz Opsega 3, obvezali smo na redukcijske ciljeve sukladne kriterijima SBTi-ja do kraja 2026. Dobavljače podržavamo i pomažemo im da ispune ciljeve prikladnim metodama poput školovanja.
Inicijativa Science Based Targets (SBTi) je globalna inicijativa koja podržava kompanije u postavljanju znanstveno utemeljenih ciljeva za smanjenje emisija stakleničkih plinova, u skladu s najnovijom znanošću o klimi.
Naša klimatska strategija temelji se na znanstveno utemeljenim klimatskim ciljevima. Lidl je već definirao vlastitu klimatsku strategiju s dodatnim klimatskim ciljevima 2020. godine, kao dio klimatske strategije Grupe Schwarz. Naši klimatski ciljevi doprinose znanstveno utemeljenim ciljevima kompanije Grupe Schwarz i utemeljeni su na znanstvenim metodama SBTi-ja. Kao dio Grupe Schwarz, Lidl se službeno priključio inicijativi Science Based Targets (SBTi) u kolovozu 2020.
Naša predanost u brojkama
Za 70%
Smanjene poslovno uvjetovane emisije (Opseg 1 & 2) do 2030. diljem svih zemalja*. (*u odnosu na 2019.)
Do 2034.
Obvezujemo se smanjiti svoje emisije u Opsegu 3 u poljoprivedi, šumarstvu i ostalom korištenju tla za 42,4%. U istom razdoblju, smanjit ćemo emisije u području energije i industrije za 35%* . (*u odnosu na 2022.)
52%
naših poslovno uvjetovanih emisija CO2 već smo uštedjeli*. (*u odnosu na 2019.)
100%
obnovljive enerije: Lidl od 2022. godine u svojim trgovinama, logističkim centrima i upravnim zgradama koristi samo zelenu struju*. (*Osim kupoprodajnih ugovora na koje Lidl ne može utjecati, kao npr. kod pojedinih objekata u najmu s obvezom kupnje električne energije.)
ZAŠTITA KLIME U LIDLU
Klimatska strategija
Lidl preuzima odgovornost i svojim klimatskim naporima pridonosi ostvarenju pariških ciljeva zaštite klime. Naša klimatska stratefija temelji se na znanstvenim metodama incijative Science Based Targets (SBTi).
Energetski učinkovita gradnja
Pri izradi tehničke opreme u našim zgradama fokusiramo se na energetsku učinkovitost. Naše trgovine, skladišta i poslovne zgrade imaju niskoenergetsku rasvjetu, vlastite PV sustave i razumno kombiniraju grijanje i klimatizaciju. Također, veliku važnost pridajemo korištenju građevinskih materijala i metoda obrade koje su neškodljive za ljude i okoliš.
Alternativna mobilnost
Kako bismo smanjili naše operativne emisije, fokusiramo se na alternativne oblike pogona i inteligentne uštede. Razvili smo učinkovitu logistiku dostave, a od ožujka 2024. prvi smo trgovački lanac u Hrvatskoj koji za opskrbu odabranih trgovina u Zagrebu koristi potpuno električni kamion. Ujedno proširujemo i mrežu električnih punionica za naše kupce na lokacijama naših trgovina.
Ponuda za osviještenu prehranu
Svjesni smo da proizvodi životinjskog podrijetla globalno najviše utječu na okoliš, zbog velikih emisija stakleničkih plinova, ali i goleme potrošnje zemljišta, šuma i pitke vode. Dakle, što više biljnih proizvoda konzumiramo, to više činimo za klimu. U sklopu naše strategije osviještene prehrane, razvijamo ponudu proizvoda biljnog podrijetla te transparentno objavljujemo omjer proteina biljnog i životinjskog podrijetla u našem asortimanu. Naša robna marka Vemondo prepoznata je na tržištu po kvaliteti i povoljnoj cijeni, a u ponudi imamo i stotine drugih certificiranih veganskih proizvoda. Do 2030. godine povećat ćemo udio bjelančevina biljnog proteina u našem asortimanu na 20 posto. To uključuje, primjerice, mahunarke, orašaste plodove i sjemenke, kao i veganske alternative mesu, ribi i jajima. U asortimanu mliječnih proizvoda udio biljnih proteina povećat ćemo na 10 posto. Prvi smo trgovački lanac koji će jednom godišnje objavljivati odnos izvora biljnih i životinjskih proteina u asortimanu.
Sezonski i lokalni proizvodi
Naša robna marka Okusi zavičaja prošle je godine proslavila 10. rođendan. Riječ je o našoj najprepoznatljivijoj liniji proizvoda domaćih proizvođača i tradicionalnih receptura. Upravo proširenjem ponude lokalnih i sezonskih proizvoda doprinosimo očuvanju klime, zbog kraćih transportnih ruta i korištenja autohtonih sirovina i namirnica u razvoju proizvoda.
"Net-Zero je veliki zadatak i veliki izazov za cijeli #teamlidl, a naročito naše partnere u lancu opskrbe. Ambicioznim ciljevima i odlučnom akciju, u Lidlu preuzimamo odgovornost za zaštitu klime i činimo što je potrebno kako bismo bili dio rješenja."
Boris Lozić, predsjednik Uprave Lidl Hrvatska