Osviještena prehrana

Osviještena prehrana

LIDL KAO 1. IZBOR ZA SVE

LIDL KAO PRVI IZBOR ZA OSVIJEŠTENU PREHRANU

Kao Lidl Hrvatska, s trenutno više od 109 trgovina, svakodnevno dopiremo do mnogih kupaca. S više od 2300 naših proizvoda, važan smo dio njihove prehrane. Pritom smo svjesni da proizvodnja i konzumiranje hrane nemaju samo bitan utjecaj na klimu i bioraznolikost, već i na zdravlje ljudi.
Kao trgovac prehrambenim proizvodima, doprinosimo opskrbljenosti osnovnim potrepštinama u Lidl Hrvatska i smatramo svojom odgovornošću kupcima ponuditi najbolje proizvode za zdrav i održiv način života.

U oblikovanju svog asortimana oslanjamo se na prehrambeni koncept Planetarne zdrave prehrane (Planetary Health Diet, PHD). Stoga težimo tome da do 2050. godine neprestano proširujemo svoj asortiman biljnim namirnicama, prema konceptu PHD-a. Lidl će do 2030. godine povećati udio prodaje biljnih prehrambenih proizvoda, poput biljnih proteina, proizvoda od cjelovitih žitarica, voća i povrća za 20 posto. Uz to, Lidl kao prvi trgovac prehrambenim proizvodima stvara transparentnost za sve kategorije prehrambenih proizvoda u asortimanu u svakoj od 31 Lidlove zemlje s trgovinama. Naši kupci i dalje imaju slobodan izbor - održivijim izborom želimo im olakšati osviješten, zdrav i ekološki način života.

Dobro je znati

Pomoću Planetarno zdrave prehrane, komisija EAT-Lancet je razvila znanstveno utemeljen koncept prehrane koji u fokusu ima kako ljudsko tako i planetarno zdravlje. Pretežito biljna prehrana omogućit će da se svjetska populacija, koja će 2050. godine narasti na 10 milijardi ljudi, hrani u okviru planetarnih granica.

PREGLED NAŠIH MJERA

Na putu prema sutra, definirali smo ciljeve kako bismo svojim kupcima u svakom trenutku ponudili najbolji asortiman za zdrav i održiviji način života. Naše mjere temelje se na tri stupa: „Zdrava prehrana“, „Održiva prehrana“ i „Transparentnost i osnaživanje“.

Zdrava prehrana

Zdrava prehrana

Poboljšavamo nutricionističke aspekte našeg asortimana. Do 2030. godine Lidl Hrvatska želi povećati udio cjelovitih žitarica u odnosu na ukupne žitarice u svom asortimanu na 15 posto (u odnosu na 2023.). Lidl osim toga povećava izbor proizvoda od cjelovitih žitarica: do 2030. godine u svim relevantnim kategorijama proizvoda ćemo nuditi barem jednu alternativu od cjelovitih žitarica. U okviru Lidlove redukcijske strategije, do 2025. smanjujemo dodani šećer i sol u proizvodima vlastitih robnih marki za prodajno ponderiranih 20 posto.

Održiva prehrana

Održiva prehrana

Do 2030. godine Lidl Hrvatska želi povećati udio biljnih izvora proteina u odnosu na životinjske izvore proteina u svom asortimanu na 20 posto (u usporedbi s 2022.). Od 2022. godine u tu svrhu pomoću tzv. „protein splita“ utvrđujemo udio i analiziramo biljne izvore proteina u odnosu na proteine životinjskog podrijetla. Od 2023. ga činimo transparentnim. Proširenjem ponude potpuno biljnih proizvoda Vemondo, naše veganske/vegetarijanske robne marke, želimo se fokusirati ne samo na vegane i vegetarijance, već i pozvati sve kupce da se okrenu više biljnoj prehrani.

Asortiman voća i povrća važan je sastavni dio strategije za osviještenu prehranu prema konceptu PHD-a. Lidl i dalje kupcima svakodnevno nudi velik izbor svježeg voća i povrća. Dodatno se prije svega fokusiramo na ponudu više sezonskih i regionalnih prehrambenih proizvoda - po mogućnosti organske kvalitete.

Uz to smo se obvezali da ćemo gubitke hrane i organski otpad do 2030. smanjiti za 50 posto. Kako bismo to postigli, već se godinama oslanjamo na holistički sustavni pristup duž lanca vrijednosti, kako bismo najvećim dijelom izbjegli gubitke hrane na svakom koraku.

Transparentnost i osnaživanje

Transparentnost i osnaživanje

Kod naših kupaca stvaramo svijest o zdravijoj i održivijoj potrošnji. Odgovarajuće proizvode radi veće transparentnosti i orijentacije označavamo priznatim oznakama - na primjer logotipom Fairtrade i EU Organic.
Za bolje označavanje nutricionističkih svojstava, od 2022. koristimo Nutri-Score i postupno ga proširujemo na cijeli asortiman vlastitih robnih marki.

NAŠ ANGAŽMAN ZA OSVIJEŠTENU PREHRANU

NAŠ ANGAŽMAN ZA OSVIJEŠTENU PREHRANU

Biljni asortiman, zdrava i uravnotežena prehrana za sve dobi i životne stilove
Kontinuirano povećavamo udio biljnih proizvoda u svom asortimanu, uključujući veganske proizvode robne marke Vemondo. Proizvodima marke Vemondo, na bazi povrća i bjelančevina iz graška, pšenice i soje, kupcima se nude veganske i okolišu prihvatljivije zamjene za proizvode životinjskog podrijetla. Iz toga proizlazi i suradnja s udrugom Prijatelji životinja na digitalnoj veganskoj kuharici “Biraj biljno, jedi fino” koja sadrži 20 recepata za ukusna biljna jela napravljena s proizvodima iz Lidla.
Neprestanim širenjem asortimana osviještene prehrane, omogućujemo raznovrsnu ponudu proizvoda za različite životne stilove. Tako imamo i bogatu ponudu bezglutenskih proizvoda, a zahvaljujući suradnji s udrugom CeliVita, dio tog asortimana uvršten je u Registar bezglutenskih proizvoda koji oboljelima od celijakije olakšava snalaženje prilikom kupnje bezglutenskih namirnica.
Suradnjom s edukacijskom platformom Mliječni zub na projektu „Abeceda zdravog odrastanja - zdrava i osviještena prehrana“, potičemo stvaranje zdravih životnih navika djece rane i predškolske dobi. Cilj je, putem različitih edukativnih formata, djeci od najranije dobi ukazati upravo na važnost zdravih i prehrambenih navika te održive prehrane.

Odgovorni marketing usmjeren djeci
Također, naš je cilj da prodajemo samo vlastite robne marke u pakiranjima s dječjim motivima* koja odgovaraju kriterijima za zdrave prehrambene proizvode Svjetske zdravstvene organizacije do kraja 2025. godine. Izuzetak su promotivni artikli za Božić, Uskrs i Noć vještica.
*Artikli s dječjim motivima su sve namirnice čije pakiranje sadrži elemente koji privlače djecu do uključujući 14 godina ili sugeriraju da su posebno prikladni za djecu.

Strategija cjelovitih žitarica
Do 2030. godine povećat ćemo udio cjelovitih žitarica u svom asortimanu na 15 posto u odnosu na ukupne žitarice (u usporedbi s 2023.). Dodatno povećavamo i izbor cjelovitih proizvoda u ponudi – u svim relevantnim kategorijama naši će kupci moći pronaći barem jednu alternativu od cjelovitih žitarica. U sklopu strategije već sada radimo na osvješćivanju naših kupaca o važnosti uravnotežene prehrane, kako kod odraslih, tako i kod djece.

Citat

Kako bi se rastuća svjetska populacija zdravo hranila u okviru planetarnih granica, potreban je globalni prehrambeni zaokret. Mi u Lidlu već godinama predano radimo svoj dio posla – na temelju znanstvenih spoznaja koncepta Planetarne zdrave prehrane.

NAŠ ANGAŽMAN U BROJKAMA

Transparentnost

o raspodjeli stvarnog stanja Lidlovog asortimana u usporedbi s ciljem PHD-a do 2030. god.

+ 20%

Povećanje prodaje biljnih prehrambenih proizvoda* (*U usporedbi s 2023.; u skladu s definicijom PHD-a: mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke, cjelovite žitarice i voće i povrće; iznimku čini krumpir (škrobno povrće))

Udio cjelovitih žitarica od 15%

Omjer cjelovitih žitarica u odnosu na ukupne žitarice

Udio biljnih proteina od 20%

Omjer biljnih** u odnosu na životinjske izvore proteina (**orašasti plodovi, sjemenke, mahunarke i veganske alternative životinjskim prehrambenim proizvodima)