Budući da pothranjenost u djetinjstvu povećava rizik od bolesti povezanih s prehranom u odrasloj dobi, oglašavanje zdrave hrane i suzdržavanje od reklamiranja nezdrave hrane do dobi od 14 godina ključno je za zdravlje.*
*Savezna udruga potrošača: Namirnice s dječjim motivima i njihova primjena, 2021.
Od siječnja 2023. Lidl stoga - s izuzetkom promotivnih artikala za Božić, Uskrs i Noć vještica – ne reklamira nezdravu hranu za djecu koja ima visok udio zasićenih masnih kiselina, šećera ili soli. To uključuje promotivne aktivnosti na televiziji, radiju, društvenim medijima i letke za naše kućanstvo. Prvi smo trgovac hranom u Hrvatskoj koji je primijenio odgovarajuću preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).
Istodobno ćemo promovirati zdravu i održivu prehranu za djecu te ćemo do kraja 2025. prodavati hranu s dječjim motivima* na pakiranjima vlastitih robnih marki samo ako zadovoljava kriterije WHO-a za zdravu hranu .
*Artikli s dječjim motivima su sve namirnice čije pakiranje sadrži elemente koji privlače djecu do uključujući 14 godina ili sugeriraju da su posebno prikladni za djecu.
Sva hrana koja zadovoljava nutritivne zahtjeve nutricionističkog profila Svjetske zdravstvene organizacije smatra se zdravom hranom i smije se reklamirati u dječjim okruženjima. Božić, Uskrs i Noć vještica posebne su prigode u životu djeteta i stoga ne definiraju svakodnevno prehrambeno ponašanje. Stoga smo u ovim prilikama odlučili napraviti iznimku. Na primjer, čokoladni Djed Mraz ili Uskršnji zec kulturni su simboli koje ne želimo uskratiti djeci.
Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) definirala je ocjenu hrane kao zdrave ili nezdrave, razvijenu posebno za prehranu djece. Nutritivni profil dijeli namirnice u 17 kategorija i postavlja granične vrijednosti za sastav hranjivih tvari koje se, u slučaju prekoračenja, ne smiju oglašavati djeci. Kriteriji ocjenjivanja su udio ukupne masti i ukupnog šećera, zasićene masti, dodani šećer i sladila, sol i energetska gustoća (kalorijska vrijednost) namirnice.