NAŠA ODGOVORNOST
U proizvodnji robe koju prodaje Lidl sudjeluje velik broj ljudi diljem svijeta. Naša je poslovna odgovornost poštovati i štititi njihova temeljna prava. U tu svrhu, orijentiramo se na načela međunarodno važećih okvira poput Opće deklaracije o ljudskim pravima Ujedinjenih naroda, Vodećih načela UN-a o poslovanju i ljudskim pravima te Temeljnih konvencija Međunarodne organizacije rada (ILO).
Vjerujemo da je poštena suradnja temelj našeg poslovnog uspjeha. Stoga je u Lidlu odgovornost prema ljudima i društvu sastavni dio naših korporativnih načela. Našim Kodeksom ponašanja već dugi niz godina, na temelju procjene rizika, obvezujemo partnere u opskrbnom lancu da poštuju ljudska prava u svim svojim poslovnim aktivnostima.
Naš pristup
Želimo se odlučno suprotstaviti rizicima za ljudska prava koji proizlaze iz našeg poslovanja. U tu svrhu, kontinuirano provjeravamo potencijalne rizike u proizvodnji naših proizvoda. Kod naših robnih marki, te rizike procjenjujemo u sklopu procesa koji se oslanja na različite indekse, poput Global Slavery Index. Dodatno, koristimo se ekspertizom vanjskih dionika s kojima smo u stalnom dijalogu.
Također želimo sustavno identificirati moguće rizike unutar našeg opskrbnog lanca. U tu svrhu kontinuirano provodimo socijalne i ekološke procjene rizika unutar našeg asortimana robnih marki, kako bismo, primjerice, identificirali rizike poput dječjeg ili prisilnog rada. Detaljniji prikaz ove analize rizika možete pronaći u našem dokumentu o korporativnoj dužnoj pažnji.
Naš cjelokupni pristup upravljanju detaljno smo predstavili u našoj politici nabave "Ljudska prava u opskrbnom lancu" objavljenoj 2021. godine.
Identificiranim rizicima želimo se suprotstaviti učinkovitim mjerama. Kako bismo poboljšali radne uvjete u našem opskrbnom lancu i osigurali poštivanje ljudskih prava, potičemo aktivnu razmjenu s našim dobavljačima. U dijalogu smo s nevladinim organizacijama i predstavnicima radnika, a istodobno aktivno djelujemo i u suradnjama s etabliranim partnerima. U slučaju kršenja prava, odmah reagiramo, a duž cijelog lanca opskrbe uspostavili smo mehanizam za pritužbe u obliku online sustava za prijavu kršenja ljudskih prava.
Naše mjere - Human Rights Impact Assessment (HRIA)
U sklopu daljnjeg razvoja naše dužne pažnje u pogledu ljudskih prava, redovito provodimo takozvane Procjene utjecaja na ljudska prava (HRIA) prema međunarodno priznatoj metodologiji.
Identifikacija relevantnih opskrbnih lanaca
Kao trgovac na malo hranom, želimo osvijetliti složene opskrbne lance kroz detaljne procjene rizika, odnosno HRIA-e. Za identificiranje i određivanje prioriteta najrelevantnijih opskrbnih lanaca, prvo provodimo sveobuhvatne procjene značajnosti i rizika. Tijekom tog procesa, odlučili smo provesti HRIA-e najprije u opskrbnim lancima za čaj iz Kenije, bobičasto voće iz Španjolske, banane iz Kolumbije i konzerve rajčice iz Italije. U tim smo opskrbnim lancima identificirali povećane rizike za ljudska prava, a zbog većeg obujma poslovanja istodobno imamo mogućnost utjecati na te lance.
Metodologija HRIA
Naše se HRIA-e temelje na sustavnom procesu identificiranja, određivanja prioriteta i rješavanja utjecaja našeg poslovanja na pitanja ljudskih prava. Važan aspekt našeg pristupa je vremenski ograničen akcijski plan kako bi se osiguralo učinkovito smanjenje negativnih utjecaja na ljudska prava identificiranih tijekom procesa. Pri izradi HRIA-e uvijek se izravno uključuju dionici i nositelji prava. To uključuje uzimanje u obzir različitih perspektiva ljudi koji mogu biti neizravno pogođeni poslovanjem Lidla, kao i traženje mišljenja sindikata, organizacija civilnog društva, inicijativa s više dionika (MSI) i nevladinih organizacija, kako bi se omogućio izravan pristup nositeljima prava. Nastavit ćemo širiti ta partnerstva kako bismo podržali akcijske planove i kontinuirano praćenje. Istodobno smo svjesni da je HRIA dio kontinuiranog procesa dužne pažnje, a ne jednokratna procjena.
Cilj
Provođenjem HRIA-e nastojimo steći jasnije razumijevanje izravnih i neizravnih utjecaja našeg poslovanja unutar odabranog opskrbnog lanca visokog rizika. To bi trebalo dovesti do boljeg razumijevanja našeg potencijala za utjecaj, naše uloge i naše odgovornosti u smanjenju utvrđenih utjecaja. Pomoću HRIA-a također dobivamo dodatne informacije o sistemskim problemima s kojima se suočavaju osobe u osjetljivim situacijama, npr. u pogledu rodne diskriminacije, prava na zemlju ili slobode udruživanja. Zahvaljujući uključivanju dionika, ujedno gradimo partnerstva na lokalnoj razini kako bismo imali izravan pristup nositeljima prava i mogli iz prve ruke razumjeti utjecaje. Na taj način uspostavljamo temelj za provedbu mjera za rješavanje identificiranih rizika.
Već provedene HRIA-e
Kao jedan od prvih međunarodnih trgovaca na malo u svijetu, Lidl je već proveo i objavio četiri HRIA-e. To uključuje HRIA-e za opskrbne lance za čaj iz Kenije, bobičasto voće iz španjolske pokrajine Huelva, banane iz Kolumbije i konzerve rajčice iz Italije.