Zaštita klime u Lidlu
Klimatske promjene prijetnja su našim životnim i poslovnim temeljima i zahtijevaju djelovanje na svim razinama društva. U Lidlu Hrvatska predani smo širokom spektru mjera za veću zaštitu klime te smo razvili vlastitu klimatsku strategiju s ambicioznim ciljevima do 2030. godine.
Kratki pregled Lidlove klimatske strategije
Naša klimatska strategija sastoji se od tri stupa:
Analiziramo naš ugljični otisak
Određivanjem ugljičnog otiska bilježimo sve emisije stakleničkih plinova koje nastaju duž lanca vrijednosti
Provodimo mjere za rješavanje problema emisija u našem poslovanju i lancima opskrbe
Pritom slijedimo pristup u 3 koraka: prvo izbjegavamo emisije, zatim ih smanjujemo i naposlijetku kompenziramo ono što ne možemo izbjeći ili dodatno smanjiti
Definirali smo znanstveno utemeljene klimatske ciljeve
Na temelju metoda Science Based Targets inicijative, odredili smo cilj od 1.5°C za emisije iz područja Scope 1 i Scope 2
Prilikom oblikovanja klimatskih ciljeva, vodili smo se kriterijima SBTi. Do 2030. želimo smanjiti svoje direktne operativne emisije u Opsegu 1 i 2 (tzv. Scope 1 i 2) u svim zemljama za 80% u usporedbi s 2019. godinom. U suradnji s HEP Opskrbom, od početka 2022. u poslovanju koristimo zelenu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora te smo tako ostvarili cilj postizanja ugljične neutralnosti svojih operativnih emisija. Riječ je o jedinstvenom proizvodu tj. programu ZelEn (Zelena Energija) koji koristimo kao društveno odgovorna tvrtka koja vodi brigu o okolišu i korištenju energije iz obnovljivih izvora.
Proizvodnja hrane i poslovanje unutar uzvodnog lanca vrijednosti odgovorni su za većinu Lidlovog ugljičnog otiska (tzv. Opseg 3). Upravo iz tog razloga želimo potaknuti svoje dobavljače da smanje svoje emisije, a one dobavljače koji su odgovorni za 75% emisija obvezati da si do 2026. postave klimatske ciljeve u skladu s kriterijima SBTi. Lidl prati i podupire svoje dobavljače u ovom procesu te u vlastitom poslovanju želi biti uzor u zaštiti klime.