Klimatska strategija

Klimatska strategija

Zaštita klime u Lidlu

Klimatske promjene prijetnja su našim životnim i poslovnim temeljima i zahtijevaju djelovanje na svim razinama društva. U Lidlu Hrvatska predani smo širokom spektru mjera za veću zaštitu klime te smo razvili vlastitu klimatsku strategiju s ambicioznim ciljevima do 2030. godine.

Kratki pregled Lidlove klimatske strategije

Naša klimatska strategija sastoji se od tri stupa:

Analiziramo naš ugljični otisak

Određivanjem ugljičnog otiska bilježimo sve emisije stakleničkih plinova koje nastaju duž lanca vrijednosti

Provodimo mjere za rješavanje problema emisija u našem poslovanju i lancima opskrbe

Pritom slijedimo pristup u 3 koraka: prvo izbjegavamo emisije, zatim ih smanjujemo i naposlijetku kompenziramo ono što ne možemo izbjeći ili dodatno smanjiti

Definirali smo znanstveno utemeljene klimatske ciljeve

Na temelju metoda Science Based Targets inicijative, odredili smo cilj od 1.5°C za emisije iz područja Scope 1 i Scope 2

Klimatska strategija

Science Based Targets kao temelj Lidlovih klimatskih ciljeva

Lidl Hrvatska želi pridonijeti postizanju europskih i globalnih klimatskih ciljeva i smanjiti svoj negativan utjecaj na klimu. Pristupanjem Schwarz Grupe, u ime svih svojih podružnica, Science Based Targets inicijativi (SBTi) u kolovozu 2020. godine te podrška Pariškom klimatskom sporazumu preuzeli smo obvezu formuliranja znanstveno utemeljenih klimatskih ciljeva i smanjivanja emisija stakleničkih plinova duž cijelog lanca vrijednosti. Kao dio strategije Schwarz Grupe, Lidl je donio vlastitu klimatsku strategiju koja se bazira prije svega na izbjegavanju emisija CO2, njihovom smanjivanju te, kad drugo nije moguće, kompenzaciji preostalih emisija putem priznatih projekata zaštite klime.

Prilikom oblikovanja klimatskih ciljeva, vodili smo se kriterijima SBTi. Do 2030. želimo smanjiti svoje direktne operativne emisije u Opsegu 1 i 2 (tzv. Scope 1 i 2) u svim zemljama za 80% u usporedbi s 2019. godinom. U suradnji s HEP Opskrbom, od početka 2022. u poslovanju koristimo zelenu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora te smo tako ostvarili cilj postizanja ugljične neutralnosti svojih operativnih emisija. Riječ je o jedinstvenom proizvodu tj. programu ZelEn (Zelena Energija) koji koristimo kao društveno odgovorna tvrtka koja vodi brigu o okolišu i korištenju energije iz obnovljivih izvora.

Proizvodnja hrane i poslovanje unutar uzvodnog lanca vrijednosti odgovorni su za većinu Lidlovog ugljičnog otiska (tzv. Opseg 3). Upravo iz tog razloga želimo potaknuti svoje dobavljače da smanje svoje emisije, a one dobavljače koji su odgovorni za 75% emisija obvezati da si do 2026. postave klimatske ciljeve u skladu s kriterijima SBTi. Lidl prati i podupire svoje dobavljače u ovom procesu te u vlastitom poslovanju želi biti uzor u zaštiti klime.