Mikroplastika

Lidl uvodi oznaku „Receptura bez mikroplastike“

Transparentnost za kupce

OZNAKA -BEZ MIKROPLASTIKE

Transparentnost za kupce: Lidl uvodi oznaku "Receptura bez Mikroplastike"

Plastika je sveprisutna u našoj svakodnevici. Na razne načine dospijeva u okoliš te primarno zagađuje oceane i vodene površine. Čak i najmanje plastične čestice iz kozmetičkih proizvoda i sredstava za njegu samo su jedan u nizu mnogobrojnih emitera i čimbenika koji doprinose zagađenju.

Lidl je stoga postavio jasan cilj ukloniti te najmanje plastične čestice (također poznate pod nazivom mikroplastika) iz svojih receptura odredbom da većina asortimana kozmetike mora prestati sadržavati mikroplastiku do kraja 2021. godine. Kako bi kupci mogli raspoznati koji proizvodi ne sadrže mikroplastiku, Lidl uvodi jasnu oznaku "sastav bez mikroplastike" na pakiranja kozmetičkih preparata i proizvoda za osobnu njegu. U mnogim proizvodima iz tog asortimana već je reduciran njen udio, no uvođenjem dodatne oznake značajno se povećava transparentnost za kupce.

Smanjenje mikroplastike jest dio intenzivnih Lidlovih mjera i strategije pokrenute još 2015. godine jer kompanija čvrsto vjeruje u važnost smanjenja negativnog utjecaja na okoliš i održivo poslovanje. Zajedno sa svojim dobavljačima kozmetike i proizvoda za njegu tijela, Lidl je sukladno mjerama opreza, odustao od korištenja čvrste primarne mikroplastike (tip A) u sastavu proizvoda svoje robne marke.

Izbjegavaju se čvrste plastične čestice manje od pet milimetara koje imaju abrazivan učinak, kao i kruti, dispergirani, otopljeni ili tekući polimeri nalik na gel koji nisu biorazgradivi. Osim primarnog smanjenja mikroplastike, Lidl također istražuje i razmatra adekvatne zamjene s istim svojstvima za korištenje u kozmetičkim preparatima i proizvodima za osobnu njegu. Ovakvom razvojnom strategijom, Lidl osim poštivanja i brige za prava kupaca, doprinosi i borbi protiv onečišćenja okoliša plastikom.

Naša definicija mikroplastike

Budući da trenutno ne postoji jedinstvena definicija mikroplastike, Schwarz grupa, kojoj pripadaju Lidl i Kaufland, samostalno je definirala taj pojam. Čestice mikroplastike opisuju se kao krute, vizualno prepoznatljive plastične čestice manje od pet milimetara koje imaju abrazivan učinak i nisu topive u vodi. U budućnosti, Lidl i od svojih dobavljača očekuje pridržavanje svih potrebnih mjera i odredbi vezanih uz mikroplastiku.

U obzir se uzimaju ove vrste plastike:

Poliamid (PA); Polietilen (PE); Polietilen tereftala (PET); Poliester (PES); Poliimidi (PI); Polipropilen (PP); Poliuretan (PUR)

Lidlovi proizvodi vlastite robne marke sadržavaju druge biorazgradive, sintetičke polimere, koji su po sastavu čvrsti, raspršeni, sličniji gelu, otopljeni ili tekući. Detaljnije informacije o vrstama plastike koja se koristi bit će opisane u službenom stajalištu o mikroplastici.

Svi Lidlovi proizvodi proizvedeni su u skladu s najvišim sigurnosnim standardima.

Dvije vrste mikroplastike

Primarna mikroplastika
Sekundarna mikroplastika

Dodatne informacije o mikroplastici

Zašto se plastika koristi u kozmetičkim proizvodima i proizvodima za osobnu njegu?
Mikroplastika u kozmetici i proizvodima za njegu ima mnoštvo funkcija - u šamponu za kosu, primjerice, olakšava raščešljavanje. Mikroplastika također pomaže pri apsorpciji krema i losiona u kožu te povećava vodootpornost u proizvodima za zaštitu od sunca. Ova vrsta plastike koristi se i kao omekšivač u sapunima kako bi izgledali kremastije.

Kako se mikroplastika može izbjeći?
Umjesto mikroplastike, Lidl se fokusira na ekološki prihvatljivije alternative. Na primjer, čvrsta mikroplastika na bazi polietilena (PE) i polipropilena (PP) zamijenjena je česticama kamena (Perlita) u  pilinzima za tuširanje i česticama bambusa (Bambusa Arundinacea) u pilinzima za pranje.

Kako bi se tekuća mikroplastika također mogla zamijeniti u budućnosti, alternativne tvari testiraju se i ocjenjuju u bliskoj suradnji s dobavljačima. Ispituje se njihova prihvatljivost za okoliš, sigurnost korištenja, učinkovitost i tehnološka primjena.

Izazovi mikroplastike u okolišu:
Budući da mikroplastika nije biorazgradiva, lako može dospjeti u prehranu živih organizama u vodenim staništima, a zbog kružne prirode hranidbenog lanca i do našeg stola. Razni se znanstveni radovi trenutno bave temom učinka i potencijalnih opasnosti koje ove plastične čestice predstavljaju za ljude i životinje.

Neosporna je činjenica da plastici nije mjesto u okolišu, stoga je Lidl posvećen smanjenju uporabe plastike u sklopu strategije Reset Plastic.

Klasifikacija u našoj REset Plastic strategiji

REset Plastic

Smanjenje mikroplastike dio je naše strategije REset Plastic.
Cilj Schwarz Grupe jest integriranom strategijom REset Plastic smanjiti upotrebu plastike i učiniti ju prikladnom za recikliranje kako bi se dugoročno zatvorio ciklus. Na taj način Schwarz Grupa prihvaća svoju društvenu odgovornost i naglašava ekološku osviještenost.

U potrazi za adekvatnim rješenjem, Lidl surađuje sa svojim dobavljačima kroz program Reset Plastic Action REdesign koji je baziran na optimizaciji receptura i pakiranja proizvoda. Primjer takve prakse jest dosljedno smanjivanje mikroplastike u kozmetičkim preparatima i proizvodima za osobnu njegu vlastite robne marke.  
Cilj: Više ekološki prihvatljivih alternativa umjesto mikroplastike.

Cjelovita međunarodna strategija REset Plastic podijeljena je u pet područja djelovanja:
Izbjegavanje - REduciranje
Dizajn - REdizajn
Recikliranje – RE-cikliranje (kruženje)
Eliminacija - Uklanjanje
Inovacije i edukacija – Istraživanje

Više informacija možete pronaći na www.reset-plastic.com