LIDL, HGSS I ČISTO PODZEMLJE NASTAVLJAJU USPJEŠNI PROJEKT OČUVANJA VODA

U godinu dana izvađeno 70 kubika otpada iz 11 jama i špilja diljem Hrvatske

19.03.2021 12:00:00 | Zagreb

HGSS

Debela Barbara, Borna Butijer, Plestigram, Rudjer Novak, Marina Dijakovic, Josip Granic, Zelenarium, Marko Vuletic

Predstavnici Lidla Hrvatska, HGSS-a i inicijative Čisto podzemlje okupili su se na akciji čišćenja Špilje u Gornjem lugu u Ličko-senjskoj županiji, ovoga puta kako bi obilježili nastavak izuzetno uspješne suradnje na projektu zaštite hrvatskog krškog podzemlja. Marina Dijaković iz Lidla, u prisustvu pročelnika HGSS-a Josipa Granića, ovom je prilikom uručila ček na iznos 200.000,00 kuna Ruđeru Novaku iz Čistog podzemlja. Isti iznos doniran je i prije točno godinu dana, a od tada do danas očišćeno je ukupno 10 lokacija iz kojih je izvučeno 62 kubika otpada, a Špilja u Gornjem lugu je 11.-a lokacija iz koje su speleolozi danas izvukli više od 8 kubika otpada. Čišćenju su se pridružili i poznati blogeri i youtuberi, a sve kako bi zajednički podigli svijest o ovoj važnoj temi.

 

Očišćena je još jedna lokacija, jedanaesta po redu u sklopu suradnje Lidla, HGSS-a i Čistog podzemlja. Špilju u Gornjem lugu očistili su uvijek odlično raspoloženi i vrijedni članovi volonterske speleološke inicijative Čisto podzemlje, uz pomoć Lidla Hrvatska,  HGSS-a te blogera i youtubera. Ova špilja nalazi se u blizini Žute lokve (Brinje) ispod makadamskog put na Vasiljevom brdu. S makadama se komunalni otpad baca u vrtaču, tako da je sreća u nesreći da je većina otpada blizu ulaza, no dio materijala završio je dublje u objektu. Iz ove je jame izvađeno više od 8 kubika otpada, a ovoj hvalevrijednoj akciji priključila su se i brojna poznata lica. Oni su prvo sudjelovali u kratkoj obuci koju je vodio Ruđer Novak, član HGSS-a i pokretač inicijative Čisto podzemlje, a potom i prionuli na čišćenje.

 

„Kada vidimo rezultate zajedničkog projekta s Lidlom Hrvatska, ispunjava nas ponos i nada da možemo učiniti još puno više. Nastavak Lidlove podrške omogućit će nam da očistimo brojne špilje i jame od opasnog otpada. Zaštita pitke vode u krškom podzemlju je odličan zalog za budućnost svih nas“ – izjavio je ovom prilikom Ruđer Novak.

 

Podsjetimo, Lidl Hrvatska započeo je ovaj projekt u ožujku 2020., kada je donirao 200.000,00 kuna inicijativi Čisto podzemlje, a sve u sklopu partnerstva Lidlovog brenda Okusi zavičaja i Hrvatske gorske službe spašavanja. Pod sloganom „Čuvajmo vode – izvor naše budućnosti“, od tada do danas je očišćeno 11 lokacija iz kojih je izvučeno 70 kubika otpada. HGSS, Čisto podzemlje i Lidl Hrvatska ovom akcijom nastoje podići svijest javnosti o važnosti zaštite okoliša, ponajviše krškog podzemlja koje čuva polovinu zaliha pitke vode u Hrvatskoj i u kojem obitava čak 70 % hrvatskih endemskih životinja. Sredstva koja je Lidl donirao prošle godine, baš kao i današnja donacija, speleolozima iz Čistog podzemlja predstavljaju vrijedan resurs u njihovim plemenitim naporima da očiste jame i špilje i na taj način očuvaju čistu pitku vodu.

 

Lidl Hrvatska, HGSS i Čisto podzemlje koriste ovu priliku da vas pozovu da prijavite lokacije onečišćene ilegalnim otpadom i uključite se u akciju zaštite hrvatskog krša i voda:

https://cistopodzemlje.info/hr/add-location/

 

I ne zaboravite: čuvajte pitku vodu – ne bacajte otpad u jame i špilje!

O Lidlu


Trgovačko društvo Lidl, kao dio maloprodajne grupe Schwarz sa sjedištem u Neckarsulmu, jedno je od vodećih poduzeća u prehrambenoj i maloprodajnoj industriji u Njemačkoj i Europi. Društvo Lidl trenutačno ima oko 11.900 trgovina i više od 200 logističko distributivnih centara u 31 zemlji diljem svijeta.
Kao diskontna maloprodaja, Lidl se vodi načelom optimalnog odnosa cijene i kvalitete za svoje kupce. Jednostavnost i usmjerenost na procese određuju svakodnevno poslovanje u trgovinama, lokalnim logističko distributivnim centrima i servisima. Kao upravitelj čitavog sustava, Lidl Stiftung sa sjedištem u Neckarsulmu, odgovoran je za dizajn i strukturu standardiziranih procesa.


Lidl trenutno ima više od 360.000 zaposlenika. Dinamika svakodnevnog rada, snaga tima kao rezultat toga te pravednost pri ophođenju karakteriziraju rad u Lidlu širom svijeta.
U svakodnevnom poslovanju, Lidl preuzima odgovornost za ljude, društvo i okoliš. U Lidlu, održivost znači ispunjenje obećanja o kvaliteti svaki dan.
Schwarz grupa, koja diljem svijeta posluje kao maloprodajna grupacija, u fiskalnoj godini 2021. generirala je promet od 133,6 milijardi eura.
Tvrtka Lidl u Hrvatskoj posluje od 2006. godine, otkad je svoju prodajnu mrežu proširila diljem Hrvatske otvorivši 107 trgovina i 2 logističko-distributivna centra te zaposlivši više od 3200 zaposlenika.


Kontakt Lidl Hrvatska:
press@lidl.hr
www.lidl.hr
Facebook: http://bit.ly/2g4ZzGP
Instagram: @lidl_hrvatska

Kontakt

Sektor korporativnih komunikacija
press@lidl.hr

Podijeli

Istraži