Lidl i Čisto podzemlje organizirali gotovo 400 predavanja o zaštiti okoliša za 17.500 učenika u osnovnim školama
Proglašen pobjednički rad iz O.Š. Srdoči, a Lidl i Čisto podzemlje su produžili uspješnu suradnju na projektu Ambasadori Čistog podzemlja
11.06.2025 | Velika Gorica
U sklopu projekta Ambasadori Čistog podzemlja, trgovački lanac Lidl Hrvatska i Inicijativa Čisto podzemlje školsku godinu zaključuju sa 149 predavanja o očuvanju pitke vode i zaštiti krša u osnovnim školama diljem Hrvatske. Ovogodišnja predavanja slušalo je čak 6200 učenika, a od početka projekta prije dvije godine, predavanja je poslušalo 17.500 djece u gotovo 400 škola. Brojke govore o uspjehu projekta, ali i važnosti podizanja svijesti o zaštiti okoliša od najmanjih nogu. Za škole je održan i nagradni natječaj, a za pobjednika su odabrani učenici O.Š. Srdoči, koji su napravili izuzetan video koji je njihovoj školi donio nagradu od 2000 eura.
Projekt „Ambasadori Čistog podzemlja“ nastavak je postojećeg volonterskog projekta „Čisto podzemlje“ kojeg Zagrebački speleološki savez provodi još od 2015. godine. Lidl Hrvatska i inicijativa Čisto podzemlje su gotovo 5 godina zajedničkim snagama surađivali na čišćenju jama, špilja i rijeka od otpada, a suradnja prošle godine dobila novu dimenziju, budući da su speleolozi iz Čistog podzemlja krenuli u edukaciju učenika osnovnih škola diljem Hrvatske. Cilj novog projekta je educirati učenike osnovnih škola o važnosti zaštite i očuvanja krškog podzemlja. Osim poruka o važnosti očuvanja pitke vode i zaštite krša, djecu se želi potaknuti da budu ambasadori i čuvari prirode koji će u krugu svojih prijatelja te uže i šire obitelji utjecati na sprječavanje daljnjeg onečišćenja jama i špilja diljem Hrvatske. Lidl i Čisto podzemlje su nastavak suradnje obilježili uručenjem čeka u iznosu 13.300 eura za školsku godinu 2025./2026. Ček je simbolično uručen predstavnici Čistog podzemlja, Evi Fućak.
„U Lidlu smo iznimno ponosni što već godinama surađujemo s inicijativom Čisto podzemlje na projektima koji doprinose zaštiti prirode i podizanju ekološke svijesti. Projekt Ambasadori Čistog podzemlja posebna je dimenzija naše suradnje jer ulaže u obrazovanje djece – budućih čuvara okoliša. Ukupan broj djece koje smo educirali od početka projekta dosegao je 17.500, što potvrđuje koliko su ovakvi sadržaji potrebni u školama. Čestitamo svim školama na sudjelovanju, a posebno učenicima OŠ Srdoči na osvojenoj nagradi! S velikim veseljem nastavljamo ovu suradnju, koja je uistinu primjer održivog projekta koji ostavlja dugoročne pozitivne tragove u društvu i okolišu." – poručila je voditeljica Sektora Corporate Affairsa Lidla Hrvatska, Marina Dijaković.
Lidlovo društveno-odgovorno poslovanje uključuje i održivost na svim razinama, pa se tako Lidl obvezuje na cilj Net Zero do 2050. godine, na temelju novih ambicioznih klimatskih ciljeva u opskrbnom lancu. Time Lidl ponovno značajno povećava predanost održivom poslovanju i zaštiti klime u okviru svoje međunarodne strategije društveno-odgovornog poslovanja. Lidl u svim zemljama već bilježi značajna smanjenja emisija stakleničkih plinova od 52%, u odnosu na 2019. godinu.
„Uz mnoge učenike, tijekom projekta smo uspjeli educirati i oko tisuću učitelja, što smatramo ključnim za dugoročnu edukaciju i promicanje svijesti o važnosti očuvanja podzemlja. Djeca nas često iznenade svojim znanjem i angažmanom, a vjerujemo da poruke o zaštiti špilja i jama već pronalaze put do njihovih obitelji i zajednica. Svakim novim korakom sve više osjećamo koliko ovaj projekt ima smisla. Ponosni smo na dosadašnje rezultate i sretan sam što projekt ide dalje – jer vjerujemo da zajedno možemo spriječiti nova onečišćenja našeg dragocjenog podzemnog svijeta.“ - izjavio je Ruđer Novak, voditelj inicijative Čisto podzemlje.
Nagradni natječaj i vrijedna donacija za pobjednike
Za osnovne škole u kojima su u školskoj godini (2024./2025.) održana predavanja Čistog podzemlja, Lidl Hrvatska i Zagrebački speleološki savez su priredili nagradni natječaj na Facebooku. Za sudjelovanje je trebalo poslati rad svog/svojih učenika na temu krškog podzemlja, speleologije ili zaštite okoliša, u obliku crteža, teksta, fotografije ili kratkog video uratka. Najkreativnijim učeničkim radom proglašen je onaj učenika O.Š. Srdoči te su svojoj školi na taj način donijeli donaciju u vrijednosti 2000 eura. Pobjednički video možete pronaći na poveznici: SRDOCI
O Lidlu
Trgovačko društvo Lidl, kao dio maloprodajne grupe Schwarz sa sjedištem u Neckarsulmu, jedno je od vodećih poduzeća u prehrambenoj i maloprodajnoj industriji u Njemačkoj i Europi. Društvo Lidl trenutačno ima više od 12.350 trgovina i više od 225 logističko distributivnih centara u 31 zemlji diljem svijeta.
Kao diskontna maloprodaja, Lidl se vodi načelom optimalnog odnosa cijene i kvalitete za svoje kupce. Jednostavnost i usmjerenost na procese određuju svakodnevno poslovanje u trgovinama, lokalnim logističko distributivnim centrima i servisima. Kao upravitelj čitavog sustava, Lidl Stiftung sa sjedištem u Neckarsulmu, odgovoran je za dizajn i strukturu standardiziranih procesa.
Lidl trenutno ima više od 375.000 zaposlenika. Dinamika svakodnevnog rada, snaga tima kao rezultat toga te pravednost pri ophođenju karakteriziraju rad u Lidlu širom svijeta. U svakodnevnom poslovanju, Lidl preuzima odgovornost za ljude, društvo i okoliš. U Lidlu, održivost znači ispunjenje obećanja o kvaliteti svaki dan. Schwarz grupa, koja diljem svijeta posluje kao maloprodajna grupacija, u fiskalnoj godini 2023. generirala je promet od 167,2 milijardi eura.
Tvrtka Lidl u Hrvatskoj posluje od 2006. godine, otkad je svoju prodajnu mrežu proširila diljem Hrvatske otvorivši 111 trgovina i 3 logističko-distributivna centra te zaposlivši više od 3200 zaposlenika.
Kontakt Lidl Hrvatska:
Facebook: http://bit.ly/2g4ZzGP
Instagram: @lidl_hrvatska