LIDL KAO 1. IZBOR ZA SVE
SURADNJA S NAŠIM PARTNEROM WWF-om
Ono što jedemo i način na koji je proizvedeno ima velik utjecaj na klimu i prirodu, a svojim izborima možemo pokrenuti značajnu promjenu. Iz tog razloga, zajedno s WWF-om, u sklopu naše zajedničke misije, nastavljamo razvijati našu strategiju osviještene prehrane kako bismo vam pružili održivije mogućnosti.
Kao dio ove strategije, postavili smo ambiciozne ciljeve u svakoj od 31 zemlje s Lidlovim trgovinama, koristeći metodologiju WWF-a za zdravu i održivu prehranu, kako bismo ocijenili i usmjeravali naš napredak.
Jedan od načina za poboljšanje zdravlja i stanja okoliša je povećanje udjela biljaka u našoj prehrani u odnosu na životinjske proizvode. Dok su meso, riba, jaja i mliječni proizvodi vrijedni izvori hranjivih tvari, može biti korisno umjerenije ih konzumirati. Na primjer, u svoj jelovnik možete uvesti više biljnih alternativa kao što su mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke te razno povrće i voće.
Pomoću Planetarno zdrave prehrane, komisija EAT-Lancet je razvila znanstveno utemeljen koncept prehrane koji u fokusu ima kako ljudsko tako i planetarno zdravlje. Pretežito biljna prehrana omogućit će da se svjetska populacija, koja će 2050. godine narasti na 10 milijardi ljudi, hrani u okviru planetarnih granica.
PREGLED NAŠIH MJERA
Na putu prema sutra, definirali smo ciljeve kako bismo svojim kupcima u svakom trenutku ponudili najbolji asortiman za zdrav i održiviji način života. Naše mjere temelje se na tri stupa: „Zdrava prehrana“, „Održiva prehrana“ i „Transparentnost i osnaživanje“.
NAŠ ANGAŽMAN ZA OSVIJEŠTENU PREHRANU
Odgovorni marketing usmjeren djeci
Također, naš je cilj da prodajemo samo vlastite robne marke u pakiranjima s dječjim motivima* koja odgovaraju kriterijima za zdrave prehrambene proizvode Svjetske zdravstvene organizacije do kraja 2025. godine. Izuzetak su promotivni artikli za Božić, Uskrs i Noć vještica.
*Artikli s dječjim motivima su sve namirnice čije pakiranje sadrži elemente koji privlače djecu do uključujući 14 godina ili sugeriraju da su posebno prikladni za djecu.
Strategija cjelovitih žitarica
Do 2030. godine povećat ćemo udio cjelovitih žitarica u svom asortimanu na 15 posto u odnosu na ukupne žitarice (u usporedbi s 2023.). Dodatno povećavamo i izbor cjelovitih proizvoda u ponudi – u svim relevantnim kategorijama naši će kupci moći pronaći barem jednu alternativu od cjelovitih žitarica. U sklopu strategije već sada radimo na osvješćivanju naših kupaca o važnosti uravnotežene prehrane, kako kod odraslih, tako i kod djece.
Kako bi se rastuća svjetska populacija zdravo hranila u okviru planetarnih granica, potreban je globalni prehrambeni zaokret. Mi u Lidlu već godinama predano radimo svoj dio posla – na temelju znanstvenih spoznaja koncepta Planetarne zdrave prehrane.
NAŠ ANGAŽMAN U BROJKAMA
Transparentnost
o raspodjeli stvarnog stanja Lidlovog asortimana u usporedbi s ciljem PHD-a do 2030. god.
+ 20%
Povećanje prodaje biljnih prehrambenih proizvoda* (*U usporedbi s 2023.; u skladu s definicijom PHD-a: mahunarke, orašasti plodovi, sjemenke, cjelovite žitarice i voće i povrće; iznimku čini krumpir (škrobno povrće))
Udio cjelovitih žitarica od 15%
Omjer cjelovitih žitarica u odnosu na ukupne žitarice
Udio biljnih proteina od 20%
Omjer biljnih** u odnosu na životinjske izvore proteina (**orašasti plodovi, sjemenke, mahunarke i veganske alternative životinjskim prehrambenim proizvodima)